rijstvelden - Reisverslag uit Pingnan, China van f.j.j. Kate - WaarBenJij.nu rijstvelden - Reisverslag uit Pingnan, China van f.j.j. Kate - WaarBenJij.nu

rijstvelden

Blijf op de hoogte en volg f.j.j.

07 Mei 2018 | China, Pingnan

Vandaag een lange wandeling gemaakt tussen de rijstvelden door naar de top van een berg. Vandaar een mooi uitzicht over de rijstveldjes en het dorp. Terug gewandeld langs een ander pad langs de rijstvelden. Je ziet heel hoge bamboe, bananen bomen en grote varens.
Men is op sommige veldjes bezig met de grond omwoelen. Dit gebeurt niet meer met een Os en ploeg maar met een klein tweewielig motortje waarachter je wel zelf moet lopen.
Je ziet hier veel kippen vrij rondlopen en ook hanen. Die smorgens al (veel te) vroeg van zich laten horen. Ook vlak onder ons slaapkamer raam.
Vanavond weer lekker en met stokjes gegeten. Hotel is eenvoudig en simpel maar het eten is prima.
Morgen om 10:00 komen de "kofferdames" om onze koffers naar beneden te dragen. We reizen dan naar onze laatste bestemming Yangshou. Guesthouse Giggling Tree.

Tags: rijstvelden