bamboe vlot tocht - Reisverslag uit Yangshou, China van f.j.j. Kate - WaarBenJij.nu bamboe vlot tocht - Reisverslag uit Yangshou, China van f.j.j. Kate - WaarBenJij.nu

bamboe vlot tocht

Blijf op de hoogte en volg f.j.j.

11 Mei 2018 | China, Yangshou

Na het ontbijt weer op de fiets. Het is de hele dag droog gebleven. Drukkend warm. Ongeveer 1,5 uur gefietst door dorpjes en groente en rijstvelden. Daarna op een bamboe vlot gestapt waarop we de rivier mee afdaalden. Ook over enkele watervallen van meer dan 1,5 meter verval. (bij iemand lichte paniek en natte kont). Na een dik uur waren we op de eindbestemming. De fietsen waren ook hierheen gebracht. Weer op de fiets door de dorpjes. Onderweg ook nog even een steile wand beklommen. Fay-Li tenminste. Bij ons guesthouse aangekomen even wat gedronken. Fay-Li gezwommen met andere Nederlandse kinderen in het zwembad.
Janneke en Fay-Li ook nog een uur les gehad in kaligrafie van een Chinese meester.
Na ons diner begon het te flitsen en rommelen. Nu regent het en zijn we naar onze kamer gegaan.

Morgenvroeg heeft Janneke nog een les in Chinees painting van dezelfde meester. De rest eerst uitslapen want het wordt een lange dag.
De koffers weer opnieuw inpakken. Om 14:30 worden we opgehaald en naar Guilin Airport gebracht. Om 18:10 vliegen naar Beijing. Om 00:30 in het vliegtuig richting Amsterdam.